POS materiaal gebruiken voor Black Friday

21.11.2019

Black Friday is een verkooptrend die is komen overwaaien uit de Verenigde Staten. Daar is het al sinds begin jaren tachtig een dag vol kortingen waarop winkeliers veel extra klanten verwelkomen. In de afgelopen jaren genereren ook steeds meer Europese winkeliers extra omzet door speciale Black Friday-acties. POS materiaal gebruiken voor Black Friday is de ideale manier om uw klanten te informeren over uw kortingsacties. Zet u dit materiaal goed in, dan kunt u op flink wat extra omzet rekenen.
 

 

Wat is Black Friday?

In de Verenigde Staten hangt Black Friday samen met Thanksgiving Day, dat altijd op de vierde donderdag van november gehouden wordt. Voor veel Amerikanen is dit de belangrijkste feestdag die het land viert en daarom heeft een groot deel van de bevolking ook de dag erna vrij. Dat maakt de vrijdag na Thanksgiving de ideale periode om te beginnen met de kerstinkopen. Om hun klanten nog eens extra aan te sporen om naar hun winkels te komen stunten veel retailers op Black Friday met hun prijzen. De kortingen kunnen wel oplopen tot 75 procent, wat jaarlijks weer bomvolle winkels oplevert. Sinds een paar jaar spelen Nederlandse winkels ook in op Black Friday en wachten consumenten op de acties die aangeboden worden.
 

Over de naam van Black Friday bestaan verschillende theorieën. In de jaren vijftig gebruikte de politie aan de oostkust de termen “Black Friday” en “Black Saturday” om de enorme verkeersdrukte tijdens de twee dagen na Thanksgiving te omschrijven. Later, in de jaren tachtig, werd de term specifiek voor de detailhandel gebruikt om de dag aan te duiden waarop winkeliers uit de rode cijfers en in de zwarte cijfers belandden. Kortom, voor Amerikaanse retailers is Black Friday een zeer belangrijke dag. In de Benelux adverteren winkeliers sinds 2015 aanmerkelijk meer met Black Friday-acties.
 

Hoe zet ik POS materiaal in voor Black Friday?

Allereerst is het belangrijk om duidelijk te hebben of Black Friday daadwerkelijk een rol speelt in uw winkel. Alleen als u actief bent in een branche die rond de feestdagen een duidelijke verkooppiek laat zien, heeft het zin om extra te investeren in Black Friday. Is dat het geval? Dan is het belangrijk dat u alle producten op hetzelfde moment in de uitverkoop doet. Dat geldt voor oude artikelen waarvan u nog een grote voorraad heeft, maar ook voor sale-artikelen waarover speciale afspraken zijn met de leveranciers. Zo haalt u de meeste extra omzet uit deze dag.
 

Gaan de acties van start, dan is het belangrijk om uw klanten daar tijdig over te informeren. POS materiaal is dan een handig hulpmiddel. Door middel van zuilen en displays laat u zien waarom uw doelgroep die dag juist naar uw winkel moeten komen. Laat de consumenten in uw winkel direct uw afgeprijsde aanbod zien en wees duidelijk over hoeveel voordeel ze hebben. Uiteraard kunt u POS materiaal eveneens gebruiken om uw standaard aanbod extra onder de aandacht te brengen.
 

POS materiaal voor Black Friday kopen

Heeft u uw Black Friday-acties al op een rij en wilt u deze met goed POS materiaal aan uw klanten laten zien? Dan helpt Winnubst grafische afwerking b.v. u graag om uw ideeën naar POS materiaal van hoge kwaliteit de vertalen. Bovendien kunt u bij ons op snelle levertijden rekenen. Neem vandaag nog contact op om de mogelijkheden met ons te bespreken.

 

Please reload

AANBEVOLEN NIEUWS

Winnubst Grafische Afwerking in boek Zaanse Parels

September 14, 2014

1/2
Please reload

RECENT NIEUWS

September 27, 2019

Please reload

Please reload

  • b-facebook
  • LinkedIn Black Round
  • YouTube - Black Circle

Pieter Lieftinckweg 28
1505 HX Zaandam

 

T: 075 614 2525
E: info@winnubstbv.n
l

Winnubst Grafische Afwerking 2017 © | Design by: Maxime Winnubst