top of page

Drie tips voor het creëren van een opvallende vloerdisplay!

Bezoekers van een beurs worden overspoeld met informatie en prikkels waardoor het lastig is om hun aandacht te trekken én vast te houden. Aangezien u bezoekers niet kunt verplichten om naar uw stand te komen moet je zelf de aandacht trekken. Met deze drie tips leggen we u uit hoe een vloerdisplay hier aan bij kan dragen.



Zorg voor opvallende kleuren

Het lijkt heel simpel, maar opvallende kleuren trekken de aandacht. Hiermee zorgt u ervoor dat uw display ‘in het oog springt’. Vaak wordt er gekozen voor kleuren die terug te vinden zijn in de huisstijl van de organisatie. Voor de beurs kunt u kiezen voor opvallende kleuren om een actie of aanbod duidelijker aan te bieden. Kleuren hoeven in dit geval niet per sé aan te sluiten op uw huisstijl; om de aandacht te trekken moeten ze vooral opvallen.

Duidelijke boodschap

Als uw display de aandacht heeft getrokken is het belangrijk om deze vast te houden. Er zijn zó veel indrukken op een beurs dat de aandacht eenvoudig verdwijnt. Door een duidelijke boodschap te vermelden weet de bezoeker direct waar het over gaat. Beschrijf uw aanbod, uw USP’s of actie kort en krachtig. Zo staan er op de Horecava displays met ‘Verdubbel je winst met groothandel Jansen’ en ‘Bespaar personeelskosten met ons systeem’. Met zo’n duidelijke boodschap en pakkende belofte wordt de kans op een gesprek met een mogelijke klant een stuk groter.

Leesbaar lettertype

Zorg voor een groot en leesbaar lettertype dat ook op een grotere afstand te lezen is. Hiermee bereikt u ook de bezoekers die niet dicht langs uw stand komen. U kunt de aandacht trekken door het gebruik van de juiste kleuren en een sterke boodschap. Door een rustig lettertype te kiezen houdt u de aandacht vast. Denk hierbij aan lettertypes als Times new Roman, Arial en Calibri.

Bent u op zoek naar meer tips of hulp voor uw vloerdisplays? Onze specialisten staan voor u klaar. Klik hier om contact met hen op te nemen.


bottom of page